przekaźnik świec żarowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomsonek
    Classic
    • 2010
    • 1

    przekaźnik świec żarowych

    Jac_ek, faktycznie :roll: Już drugi raz mam jakiś "kłopot" z cytowaniem selektywnym
  • rumyan
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    przekaźnik świec żarowych

    Witam,
    mam problem z przekaźnikiem świec żarowych (skleja się i nie podaje prądu dalej). Starałem się znaleźć jaki dokładnie przekaźnik odpowiedzialny jest za dostarczanie prądu do świec i wyczytałem, że o numerze 109. Czy to prawda?
    Gdzie w Warszawie (najlepiej Ochota/ Mokotów) mogę go kupić?

    Octavia 1 (99rok) 1.9 TDI
    Dobre info jak pomagać

    Komentarz

    • neverland
      Classic
      • 2009
      • 16

      #3
      Re: przekaźnik świec żarowych

      Zamieszczone przez rumyan
      Witam,
      mam problem z przekaźnikiem świec żarowych (skleja się i nie podaje prądu dalej). Starałem się znaleźć jaki dokładnie przekaźnik odpowiedzialny jest za dostarczanie prądu do świec i wyczytałem, że o numerze 109. Czy to prawda?
      Gdzie w Warszawie (najlepiej Ochota/ Mokotów) mogę go kupić?

      Octavia 1 (99rok) 1.9 TDI
      Moja rano dłużej kręci chociaż mam nowe świece i akumulator - jak to jest właśnie z tym przekaźnikiem, przecież czytałem na forum że jak jest dodatnia temperatura to wTDI świece się nie grzeją - to jakie zadanie ma ten przekaźnik?
      neverland

      Komentarz

      • teciu
        Classic
        • 2009
        • 3

        #4
        witam mam ten sam problem ? czy w momęcie sklejenia przekaznika nie idzie odpalic auta?

        Komentarz

        • rumyan
          Classic
          • 2009
          • 5

          #5
          zdjąłem osłonę pod kierownicą i dobrałem się do tych przekaźników. U mnie był problem z kostką z numerem 109. Roztopił się jeden styk i raz łączył raz nie. Tymczasowo go zlutowałem ale docelowo muszę wymienić. Koszt wymiany w ASO to ok. 120zł. Sam przekaźnik oryginalny to ok. 70zl.

          @teciu W momencie sklejenia czy rozlutowania (tak jak u mnie) przekaźnika nie ma możliwości (pisze to z mojego doświadczenia) odpalenia auta - do świec nie dociera prąd.

          @neverland Nie mam pojęcia czy przekaźnik ma jakiś wpływ na czas kręcenia. Z tego co pamiętam jest sporo na ten temat na tym forum.
          Dobre info jak pomagać

          Komentarz

          • tkisiel
            Classic
            • 2008
            • 21

            #6
            Ten przekaźnik odpowiada nie za grzanie świec a za podanie prądu na komputer w samochodzie. Brak prądu na komputer- nie zapali, można kręcić do bólu
            Wymienić najlepiej na nowy, nie bawić się w używane bo za miesiąc możemy mieć ten sam problem np. w czasie jazdy i samochód zgaśnie...

            Komentarz

            • rumyan
              Classic
              • 2009
              • 5

              #7
              Wymieniłem na nowy. Niestety nie mogłem dostać oryginalnego, kupiłem zamiennik za 30zł.

              Mam jeszcze jedną wątpliwość. Przejechałem (zarówno na starym jak i nowym) po kilka kilometrów a przekaźnik był bardzo ciepły.
              Czy to, że się grzeje to normalna sprawa czy może coś jest nie tak?
              Komputer nie pokazywał błędów.
              Dobre info jak pomagać

              Komentarz

              • tkisiel
                Classic
                • 2008
                • 21

                #8
                Przekaźnik grzeje się, ponieważ przepływa przez niego duży prąd. Ciepły to standard. Jeżeli jest gorący to wygląda, że powierzchnia styku jest zbyt mała- otwórz swój stary przekaźnik i zobacz czy nie masz nadpalonej powierzchni styku obu blaszek w przekaźniku.

                Komentarz

                • rumyan
                  Classic
                  • 2009
                  • 5

                  #9
                  Tak właśnie myślałem, że to z powodu dużego prądu.
                  Zaniepokoiło mnie to, że reszta przekaźników jest zimna.
                  W starym przekaźniku rozlutował się jeden ze styków... ale grzał się też nowy.

                  Btw.
                  Może mi ktoś odpowiedzieć za co w końcu odpowiada ten przekaźnik 109 (świece / komputer / pompa) ???
                  Dobre info jak pomagać

                  Komentarz

                  • darman
                    Classic
                    • 2007
                    • 5

                    #10
                    świece!!

                    Komentarz

                    • sebastos78
                      Classic
                      • 2006
                      • 12

                      #11
                      Zamieszczone przez rumyan
                      Tak właśnie myślałem, że to z powodu dużego prądu.
                      Zaniepokoiło mnie to, że reszta przekaźników jest zimna.
                      W starym przekaźniku rozlutował się jeden ze styków... ale grzał się też nowy.

                      Btw.
                      Może mi ktoś odpowiedzieć za co w końcu odpowiada ten przekaźnik 109 (świece / komputer / pompa) ???
                      Wg mnie za komputer albo pompę. Na pewno nie za świece. Jak mi padł ten przekaźnik nie mogłem odpalić przy +5C i przy +12C a świece przy takiej temperaturze raczej nie grzeją.

                      Komentarz

                      • Krzycho-63
                        Rider
                        • 2007
                        • 628
                        • Superb II (3T4)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez sebastos78
                        Wg mnie za komputer albo pompę
                        Przekaźnik ECU-czyli sterownika silnika.
                        Skoda Superb II Ambition
                        2.0 TDI CR 170 KM

                        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                        Komentarz

                        • phoneman
                          RS
                          • 2008
                          • 3374
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Masz tu schemat i sam określ który to przekaźnik dla O1 po sierpień 1997
                          Załączone pliki
                          .

                          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                          Komentarz

                          • Krzycho-63
                            Rider
                            • 2007
                            • 628
                            • Superb II (3T4)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            109,poz nr 12.Numer katalogowy:1J0 906 381
                            Załączone pliki
                            Skoda Superb II Ambition
                            2.0 TDI CR 170 KM

                            https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                            Komentarz

                            • mamaj12
                              RS
                              • 2009
                              • 1956
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Krzycho-63, masz może całą rozpiskę tych przekaźników?, a konkretnie poszukuję przekaźnika wycieraczek, ale nie ukrywam, że cały schemat by się na przyszłość przydał.
                              obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                              wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                              Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                              Komentarz

                              Pracuję...